![]() |
1r Grau d'Economia, ADE, FIC · Grups M2 i M3 1r Grau ADE+FIC, 2n Grau ADE+TDAWIM i 2n Grau ADE+Dret · Grup T3 |
Antonio
Quesada Correu electrònic: aqa@urv.cat Hores de consulta (febrer - juny 2021) |
Aula A1.2 (M2) · Aula A0.3 (M3) · Aula A0.1 (T3) · 16 febrer - 1 juny 2021 Dimarts 08-9.30 (M3) 12-13.30 (M2) 16-17.30 (T3) Dijous 9.30-11 (M3) 13.30-15 (M2) 17.30-19 (T3)
![]() |
![]() ![]() Coordinador de l'assignatura: Miquel Àngel Bové (miquelangel.bove@urv.cat) ![]() • Les classes es basen, principalment, en els capítols del manual de Krugman i Wells (KW, 2016) • S'aconsella (i) estudiar els capítols abans de les classes (ii) llegint de manera detallada i relativament ràpida cada capítol (iii) prenent notes sobre conceptes, explicacions i idees més rellevants (no més d'una pàgina) (iv) adreçant després les qüestions dels documents 'què cal saber' (v) llistant dubtes i comunicant-me'ls (els resoldré a classe o per escrit en aquesta plana) • Es recompensarà a qui faci observacions crítiques convincents de l'explicat en els manuals o a qui identifiqui idees o arguments desenvolupats en els manuals que siguin qüestionables ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • Model IS-LM ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cap. 6 | Cap. 7 ![]() ![]() Espanya (1850-2018) | ESP, ALE, EUA, KOR, XIN, CUB, ARG 1850-2018 1945-2018 ![]() Índex vell (gener 1999 - gener 2021) | Índex nou (gener 2000 - gener 2021) ![]() 1975-2020 Valor Tendència 1976-2020 Taxa Tendència ![]() 1975-1995 | 2002-2020 Taxa d'atur de menors de 25 (2002-2020) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dow Jones 1 2 3 | S&P 500 1 2 | Nasdaq 1 2 | Nikkei | IBEX-35 ![]() Dòlar-euro 1 2 3 | Lliura-euro 1 2 3 | Ien-euro 1 2 3 | Iuan-euro 1 2 Ruble-euro | Bitcoin-dòlar | Or-dòlar ![]() ![]() ![]() ![]() PIB, inflació, identitat de l'estalvi, actius financers, agregats monetaris, taxa d'interès, taxa de canvi Exercicis de la llista 1 que es recomana resoldre (identificats en verd) ![]() Renda-despesa, mercat de liquiditat, mercat de divises, oferta i demanda agregades Exercicis de la llista 2 que es recomana resoldre (identificats en verd) ![]() ![]() • La Mireia (M2) pregunta com de vàlids o confiables són el arguments o missatges econòmics (sobretot, si estan relacionats amb publicitat) que difonen els mitjans, tradicionals i nous. Identifiqueu algun d'aquests arguments/missatges (facilitant-ne un enllaç, per exemple) i, si estan relacionats amb els continguts del curs, es comentaran a classe. • L'Oriol (M2) ofereix un vídeo amb un reportatge sobre l' 'emigració' de youtubers a Andorra (un tema connectat amb la política fiscal: com de progressius han de ser els imposts directes i per a què serveixen els diners recaptats; indirectament, el reportatge parla de la solidaritat a l'hora de finançar la política fiscal). L'Oriol també esmenta un aspecte que és tan important que ningú no en parla: fiscalitzar (pels mitjans, en particular, i qualsevol, en general) la despesa del govern. Tot govern que realment defensés la transparència de l'activitat dels poders públics hauria de donar accés lliure i immediat al destí de cada euro que cau en mans dels poders públics (si més no, segur que reduiria l'incentiu a ser un gestor públic o polític corrupte i posaria l'atenció ciutadana diària sobre l'evolució del dèficit públic). • Altres valuoses aportacions de l'Oriol: (i) per què Espanya no aplica mesures de política fiscal semblants a les aplicades per l'Administració Trump als EUA o Hongria (rebaixa de taxes impositives)? Enllaços Trump 1 2 Hongria 3 4 (ii) la creació pel partit polític Podemos de 'La primera cryptomoneda anticapitalista y antifascista de la historia' (Podemos.finance) (iii) hi ha relació entre la variació del dèficit/deute públic i la ideologia/perfil dels partits que governen? Corrupció 1 2 Deute 1 2 Al 125% • Gràcies a en Mathyu (M2): índex de llibertat econòmica • Un vídeo suggerit per l'Stefan (T3) (tot i que trobo més interessant que calgui dedicar temps a veure dos anuncis abans d'accedir al vídeo: oblidem que 'el temps és or'?) |
![]() 1a convocatòria ![]() ![]() ![]() ![]() • Les instruccions presuposen que és més còmode i ràpid escriure en paper que emprar l'ordinador. S'accepta que el document 2 sigui la impressió en pdf d'un processador de textos (Microsoft Word o anàleg). • Les explicacions del document 2 poden ser verbals, matemàtiques, gràfiques... segons convingui. • Hi ha maledicció eterna reservada per a qui es comporti deshonestament durant la realització de l'examen. ![]() • Resultats de l'examen (sense verificar justificacions de les respostes): suspesos/presentats Grup M2: 28/44 Grup M3: 27/42 Grup T3: 6/47 ![]() ![]() ![]() ![]() Dimecres 2 de juny de 2021 · Aulari d'exàmens ![]() M2 (57): NP 50,8% SUS 33,3% APR 15,7% M3 (52): NP 34,6% SUS 46,1% APR 19,2% T3 (51): NP 15,6% SUS 19,6% APR 64,7% 2a convocatòria ![]() Dimarts 22 de juny de 2021 · 18.00 ![]() ![]() ![]() • Setmana 2 (23F i 25F) Capítols 6, 7 i 8 • Setmana 3 (2M i 4M) Capítols 9 i 10 • Setmana 4 (9M i 11M) Capítols 11 i part del 12 • Setmana 5 (16M i 18M) Capítols 12, 13 i 14 • Setmana 6 (23M i 25M) Capítols 15 i 16 • Setmana 7 (6A i 8A) Capítols 18, 5 i 19 • Setmana 8 (13A i 15A) Repàs i examen 1 (KW capítols 6-16 i 18-19) • Setmana 9 (20A i 22A) Model IS-LM, recapitulació/repàs del curs i plantejament de dubtes La sessió del 20/04 atendrà dubtes sobre l'examen del 15/04 • Setmanes 10-15 (27A a 1J) Ampliacions del programa i examen 2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Manchester contraris als programes i mètodes d'ensenyament convencionals d'Economia) ![]() ![]() ![]() ![]() Our world in data ![]() Financial Times ![]() New York Times ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |